martedì 22 settembre 2009

Filò Partigiano - racconti e musiche della Resistenza

Comitato per il 25 aprile - Pordenone

in collaborazione con:

A.N.P.I. – San Vito al Tagliamento

e il patrocinio del comune di San Vito al Tagliamento (PN)

presentano

Sabato 26 settembre 2009 ore 17,30


presso la loggia comunale di San Vito al Tagliamento (PN)

Filò Partigiano


racconti e musiche della Resistenza

Incontro tra i protagonisti della lotta di Liberazione al nazifascismo, che, come secondo la tradizione dei filò contadini di un tempo, ci racconteranno della loro vita durante il fascismo, la partecipazione alla Resistenza, la Costituzione ed il dopoguerra. Il tutto intrervallato dalle canzoni che hanno accompagnato le loro gesta.

Moderatore: Sigfrido Cescut (ANPI Pordenone)

Interverrà: Umberto Lorenzoni (ANPI Treviso)

Partigiani: Dino Candusso, Mario Bettoli e Antonio Piasentin

Musicisti: Paolo “Papi” Giacomello, Giacomo Zanier, Gregorio Busatto

Aderiscono all’iniziativa:

Circolo ARCI “Tina Merlin” di Montereale ValcellinaARCI_TinaMerlin

Circolo ARCI CRAL di San Vito al Tagliamento

Collettivo AUT

per info: comitatoperil25aprile@gmail.com
Comitato per il 25 Aprile

Le foto di BROCANTE 2009 in Valcolvera di Daniela Salton

Festival Internazionale della Valcolvera di Circo Contemporaneo

Frisanco Casasola Poffabro

29 – 31 luglio 2009

Direzione artistica Roberto Magro


Foto di Daniela Salton - Cison di Valmarino

lunedì 21 settembre 2009

Mandi alla poetessa Novella Cantarutti

Novella

La vite


Nassude a Spilimberc, e passà la sô infanzie a Navarons di Midun, paîs di dulà che vignive sô mari, e lis sôs composizions doprin simpri il furlan di chest paîs; il pari al jere stât l'ultin sindic socialist di Spilimberc prime de vignude dal Fassisim tal 1922. Novella e studià a Udin, tal “Collegio delle Zitelle”, dulà che cjatà insegnants impuartants come par esempli Josef Marchet pal latin. Po si iscrivè ae Universitât Catoliche di Milan, ancje se dopo doi agns e scugnì bandonâ par vie dai bombardaments, e tornà cussì a cjase; tornade a cjapâ su i studiis ae fin de vuere mondiâl, si lauree tal 1952 a Rome in Letaris. Za in chest periodi jê e veve scomençât a colaborâ e a scrivi su cualchi riviste (par esempli sul Ce fâstu? tal 1942); tal 1945 Pieri Pauli Pasolini la invidà a fâ part de Academiuta da lenga furlana, e Novella Cantarutti acete, pûr cence mai sintîsi part di un socie o di un sodalizi, par no scugnî adatâ lis sôs ideis a chês dai altris. Jê e devente ancje amie di Pasolini, cul cuâl e reste in rapuarts fin ae so muart, tal 1975. Tal 1953 e scomence la cariere tal insegnament, prime inte scuele medie di Spilimberc, po dal 1957 al Istitût tecnic Malignani di Udin, dulà che restà par 25 agns. Vuê e vîveve a Udin.

Oparis


Novella Cantarutti e je famose sei pai siei lavôrs in prose e in poesie, componûts fin dai agns de Academiuta e pôc dopo, dilunc la esperience di Risultive, sei pes sôs ricercjis su lis tradizions furlanis, metint dongje racueltis di proverbis, contis, preieris; il sô scandai e fo fat sei tai lûcs natîfs, di là da l'aghe, sei in Cjargne, a Dieç, sei intes zonis venetofonis dal Friûl ocidentâl.

[fonte: Vichipedie - Novella Cantarutti]


Novella_opere